Kontakt
Svolvær
-2.1°C

SEO konsulent

Det er en grunn til at du fant denne siden. Få hjelp til SEO fra sertifisert SEO-konsulent og bli synlig på nett du også! 90% av Google-klikk er organisk.

Send forespørsel

Søkemotoroptimalisering og SEO analyse

Søkemotoroptimalisering, eller SEO, handler om å tilrettelegge for at Google skal plassere din side øverst på resultatsiden ved søk på dine prioriterte søkeord. Det krever målrettet arbeid med innhold, teknisk optimalisering og linkbygging. Ved hjelp av SEO verktøy lager vi SEO analyser og rapporter for å måle framgang og finne muligheter for videre vekst.

Viktigheten av organiske treff

I 2021 kom over 90% av all nettsidetrafikk fra organiske søk og hele 28,5% av Googlesøkene gikk til den øverste organiske lenken på resultatsiden. Tallenes tale er klar; å ligge øverst på Google har enorm verdi for bedriften.

Kunnskapen og verktøyene som trengs

SEO krever målrettet arbeid over tid og må hele tiden vedlikeholdes for å opprettholde effekten.
Vi setter opp verktøy og gir opplæring underveis, slik at kunden er rustet til å fortsette arbeidet med SEO også etter at oppdraget er avsluttet.

Vår arbeidsprosess

SEO-rapport og konkurrentanalyse

Vi utvikler en tilstandsrapport som beskriver hvordan nettsiden presterer på SEO ved oppstart av prosjektet. Vi definerer viktige konkurrenter og gjør en konkurrentanalyse for å identifisere muligheter for nytt innhold og eksterne lenker.

Søkeordsanalyse og søkeordstrategi

Gjennom idemyldring, konkurrentanalyse og bruk av søkeordsverktøy finner vi relevante søkeord som vi grupperer ut fra søkeintensjon, søkevolum og konkurranse. Vi setter opp søkeordsprioritering for viktige sider og ser etter muligheter for å rangere på nye søkeord.

SEO-mål og innholdsplan

Vi setter opp spesifikke mål og forslag til innhold som kan produseres. Vi lager forslag til Title-tags og meta descriptions ut fra søkeordsprioriteringene.

Med SEO fra Webium får du:

Eksperthjelp: Vi er sertifisert innen SEO-markedsføring

Opplæring: Tilgang og opplæring på profesjonelle verktøy for å optimalisere nettsiden og måle resultat.

Bli selvstendig: Oppfølging over tid og kunnskap til på sikt å kunne jobbe videre med SEO uten ekstern hjelp.